marți, 22 septembrie 2009

Cambodgia

Din Delta Mekong-ului, de la Chau Doc, se ajunge in Phnom Penh cu salupa. Viza cambodgiana e 20 USD, dar tu platesti 23USD, pentru ca si ofiterii aia de la imigrare sint oameni. Oricum, e cea mai ieftina viza de pina acum.

Phnom Penh.
Droaia de SUV-uri de neam prost parcate de-a-mboulea pe trotuare iti amintesc de unele mari metropole europene. Nu dam nume. Frustrant pentru mine, pentru ca pur si simplu n-ai pe unde sa mergi pe jos.
Toate preturile sint in dolari. La hotel, la supermarket, la autobuze, la tuk-tuk, la muzee. Bancomatele dau si ele tot dolari. Rielul, moneda nationala, e folosita doar pe post de maruntis.
Ceva palate si temple, dar si amintirea ororilor Khmerilor Rosii.

Angkor.
E, de fapt, damblaua in jurul careia mi-am construit toata aceasta tura in Asia de sud-est.
O puzderie de temple raspindite pe o suprafata enorma, pe care le vizitezi cu tuk-tuk-ul. Eu m-am multumit cu o vizita de o singura zi, dar ai ce vizita si o saptamina intreaga.
Cu salupa de la Siem Reap la Battambang.
Cea mai frumoasa excursie de pina acum. Pe canalele inguste, printre sate de pescari, unde salupa opreste la prispa omului pentru a-l debarca.

Viata la tara.
In Battambang am aranjat cu un ghid localnic de-o tura cu motocicleta prin satele din jur, pe drumuri de tara, printre colibele localnicilor si orezarii.
Surpriza a fost invitatia ghidului de a merge la el acasa pentru masa de prinz. A fost, de fapt, pentru prima data de la inceputul excursiei cind am putut simti viata pe care o duc localnicii.
Acum m-am intors in Bangkok, inapoi in secolul XXI.
Dupa multa alergatura si cu destul de multi bani, am aranjat cu viza de Myanmar, cu extinderea vizei thailandeze, cu permisul de re-entry, cu biletul de avion pentru Myanmar.
Multumiri lui Robi pentru mina de ajutor la schimbarea datei de intoarcere in tara, acum e 18.10.
Miine zbor in Myanmar.

Un comentariu:

  1. Pozele sunt absolut incredibile. Cambogia este un diamant neslefuit care are un mare potential turistic. Din pacate te costa foarte mult transportul pana acolo si este oarecum riscant.
    Vad ca ai fost in foarte multe vacante asa ca am placerea sa te invit la concursul organizat de noi in care poti sa ne povestesti care a fost vacanta pe care nu o vei uita niciodata.
    Premile: vouchere emag, diplome persoanlizate, promovare gratuita pe blog, etc.

    RăspundețiȘtergere