sâmbătă, 5 septembrie 2009

Vietnam de la nord la sud

Halong Bay.
Croaziera nu este neaparat modul meu preferat de a calatori, dar sa stai pe puntea vaporasului si sa bei o bere, privind cum se lasa inserarea peste peisaj, parca nu este chiar asa de rau... Ouch, am uitat, unii dintre voi sinteti la munca. Scuze :-P




Idei de concediu. Pentru cei care mai au zile de concediu...
In croaziera asta la Halong Bay am intilnit niste letoni care erau intr-un soi de expeditie cu camioane de la Riga la Melbourne. Trecusera prin Rusia, Asia Centrala, Tibet, China, si acum se impotmolisera la granita cu Vietnamul, care cica nu avea legislatie care sa le permita sa intre cu camioanele lor. Nu erau la prima expeditie de soiul asta, in urma cu doi ani traversasera Africa din Maroc pina in Capetown, trecind inclusiv prin Congo. Detalii la http://www.interexpedition.lv/. E in letona, dar ideile vin si-asa.

Am facut schimb de experienta cu medicul expeditiei privind medicatia antimalarie. Cica doxiciclina de o iau eu nu e buna, pentru ca nu poti bea alcool. Medicul mi-a explicat ca ei luau Malarone, care era conceput special pentru travelers. Deci dupa Malarone puteai bea alcool.

Vietnam de la nord la sud. Pe ploaie...
Niciunul dintre obiective nu era pe lista mea de damblale, dar daca tot imi erau in drum...

Tam Coc. E un soi de Halong Bay, dar vizitat nu cu vaporasul pe mare, ci cu barcuta pe riu. Constat ca pe masura ce merg spre sud, frecatul turistului la cap e in crestere.



Hue. Fosta capitala imperiala, cu palate, pagode si morminte inscrise in patrimoniul mondial UNESCO. Nu din calea-afara de spectaculoase, citadela chiar in stare de dezintegrare.
Ploua din ce in ce mai hotarit.








Hoi An. Centrul istoric al Hoi An-ului este si el inclus in patrimoniul mondial. Fara a fi restaurat cu dichis, precum centre istorice de prin Europa, sau poate tocmai de aceea, are farmec.
Plus gastronomia locala: cao lau, sau supa de wonton.
La minusuri: presiunea asupra turistului trece de bunul simt, si ploua de rupe.

Da Lat. Situat la 1400m altitudine (ce bine ca am polartecul la mine), e loc de aranjat ture cu motociclisti locali (care se auto-denumesc easy-riders) in muntii din jur. Asta daca n-ar ploua.
Am revenit la gastronomia clasica. Azi, de exemplu, am mincat pui cu mango. Si cu orez, evident.

Mine plec la Saigon.

2 comentarii:

  1. Have fun, Ion, this is a wonderful country with wonderful people. I went there only twice, but was amazed each time.
    Bernard

    RăspundețiȘtergere
  2. Din primele poze zici ca te-ai dus la Scaramanga acasa ("Man with the Golden Gun", James Bond). Foarte atragator, si e putin spus .. Da' soparlele alea la borcan erau de mancat sau pentru decor? :P

    RăspundețiȘtergere